Poranki w działach IT zawsze wyglądają tak samo: użytkownicy dzwonią, aby uzyskać pomoc w zresetowaniu zapomnianych haseł. Umożliwienie użytkownikom resetowania haseł przy użyciu alternatywnych metod logowania znacznie zmniejsza liczbę próśb o pomoc.
Metody resetowania, które będą dostępne dla użytkowników, ustalamy samodzielnie. Może to być na przykład SMS, aplikacja mobilna, pytania zabezpieczające lub osobisty adres e-mail. Można wymagać jednej opcji lub kombinacji dwóch.
Tę funkcję można zintegrować z lokalną usługą Active Directory. Hasło zresetowane w chmurze zostanie zsynchronizowane z lokalną usługą Active Directory w ciągu jednej minuty.
Jak w przypadku każdego nowego rozwiązania, użytkownicy będą potrzebować czasu, aby się do niego dostosować. Twoim zadaniem będzie nie tylko wdrożenie funkcji resetowania hasła, lecz także poinformowanie o niej użytkowników za pomocą odpowiednich instrukcji.
Językiem biznesowym
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zapomnieć hasło do firmowej poczty e-mail lub komputera? Tak samo często zdarza się to również Twoim pracownikom.
Oprócz niedogodności i konieczności poświęcenia czasu na połączenie z działem IT może to również stwarzać dodatkowe zagrożenia bezpieczeństwa. W przypadku pracyzdalnej trudno jest sprawdzić, czy osoba dzwoniąca jest tą, za którą się podaje.
Prostym i skutecznym rozwiązaniem byłoby umożliwienie użytkownikowi zresetowania hasła za pomocą wiadomości SMS, pytań zabezpieczających lub specjalnego kodu w aplikacji mobilnej w aplikacji mobilnej.
Rozwiązanie
Microsoft 365: resetowanie hasła przez użytkowników.